Friday, December 25, 2009

MANA SAHABATKU???


Mana sahabatku???mana??mana?? ya ALLAH dia pergi meninggalkn aku jua, tatkala aku sgt memerlukan dia...kenapa engkau mencabut nyawanya... mengapa dia tggalkn aku keseorangn.. aku tiada tmpt utk b'main, b'mnja, b'gelak tawa,b'suka ria... Allahhh terseksanya hati ini utk menerima yg Suria telah meninggalkan kami semua... Penyakit yg ditggung Suria sejak 21 tahun yg lalu akhirnya telah mmbuatkn hdupnya sgt menderita di saat2 kematiannya..doktor kata padaku sakit HIV POSITIVE yg dijgkiti dri bapa Suria yg bekas penagih dadah itu, sudah menjd sgt kronik pd ketika ini. Suria sgt tabah dn kuat smgt shhgakn dia mmpu b'thn smpi skrg...

Namunn...pd saat2 pemergian Suria.. aku tidak mmpu utk mennglknnya...tgnnya ku pgg erat, ku cium shhgakn air mata sayu ini jatuh ke tgnnya..lalu Suria yg lemah tgnnya mngelap air mata ini lnts berkata, Sara jga diri baik2 , walaupun aku tiada tp mak, ayah kau dan Rafiz dpt mggntikan tmpt aku utk kau.. kau jgalah mereka dgn baik. aku akn pergi dgn aman, kita jumpa di sana Sara, syurga yg abadi buat kita...Mengalir air mata ini x t'hgga. aku x dpt mnhn prasaan hiba ini, lnts aku trus keluar.


Rafiz merupakan teman llki Suria, memrhtikn kami dri jauh. dia trus mendptkn aku...dlm fikiranku, mana mgkin aku dpt b'dmpgn dgn Rafiz yg sudah ku aggap sbgi abgku sndiri...
Tiba2, doktor bergegas masuk ke dlm blik Suria....kain putih meliputi tubuh suria tatkala aku b'gegas masuk ke bliknya... Bw b'sabar, suria tiada lg.......SURIAAAAAAAAAA.......!!!!!!!!!!!! aku khlgan seorg shbt yg begitu hbt, mana mgkin dpt aku cri pggntinya....SURIA kau penyinar hdupku..

1 comment: