Sunday, December 27, 2009

TRAUMA NAIK BAS!!!!

Sebenarnya malas nak cite tentang kes2 accident yang berlaku dalam negara kita nie. selalu sangat dengar accident sana, accident sini dan accident citu.hehehe.. Pagi tadi ikut mama pergi niaga, macam biasalah... lepas 2 igt nak beakfast dulu, terlanjur beli breakfast, saya belilah suratkhabar metro arinie punye.. Muka depan tentang kes accident yang meragut 10 orang nyawa waktu perjalanan pulang ke utara dengan menaiki BAS!!!!

Dalam hati nie terdetik , aku nie nak balik Segamat naik bas juga.. trauma pula rasa.. dalam setahun lebih dan kurang 4 kali naik bas ulang alik dari Segamat ke Alor Setar, yelah cuti semester. kadang kadang mama akan amik je.. tapi xlh kerap.. Sedih sangat bila tengok asyik2 kemalangan berlaku. Hujung2 tahun nie banyak sangat orang meninggal dalam keadaan yang tragis dan ngeri, macam yang kita pernah dengar dulu, TSUNAMI 26 DEC..menGGEMPARKAN seluruh dunia..nak buat macam mana dah takdir Allah..sakali tuhan amik, trus banyakkk...

saya pernah mengalami taruma selama 3 hari gara2 terlihat accident yang melibatkan 4 orang meninggal depan MATAAA!!!. YA allah, memang menggerunkan, mama sampai lembik lutut n x leh bw kete selama 1 minggu gara2 tengok accident 2... tergolek2 mayat jatuh depan kami.. nak cite panjang pula.. Biar saya je yang tahu... macam2lah pengalaman yang dihadapi sepanjang naik bas nie... kadang2 pemandu bas nie bw lelong je, brek mengejutlah, macam2 lg, tapi dah tak de pilihan lain, terpaksa jugalah naik bas.. Mak cik Ta nie pun takutkan saya, dia cakap naik bas nie, bagai telur dihujung tanduk je.... fuhhhhh...lagi tambah cuak GILERR nak balik..huhuhu

Doa sangat2, balik kali ni dan hari2 depan x de ape2 yang berlaku.. AMINN... doakan perjalanan saya slamat sampai dan selamat kembali... Kalo ikutkan hati memang TRAUMAAAAAAA....TAKUT...


No comments:

Post a Comment