Sunday, December 27, 2009

RAHSIA BERAT BADAN MENURUN????

Actually ramai juga yang tanya saya, "fizah macam mana badan kau makin kurus nie??hehehehe... prasan dohhh aku nie"...xdelah kurus tapi menurun jugalah badan ini yang dahulu kala mencecah 64 kg dengan tinggi 159cm nie... fuhh dikategorikan GEMUUKKKK..huhuhu. dulu x kisah gemuk, tapi sekarang kisah banyak, sebab ade juga mulut SAMBAL BELACANN yang dok kutuk. sekarang nie saya maintainlah dengan berat 52 kg kalo nak naik pun setakat 54 kg je. 10 kg turunnn...ape rahsia saya???? jap before dats tengok dulu gambar time gemukkksss...


BEFORE (64 KG)



AFTER (52KG)



MACAM IKLAN SLIM WORLD PULA..Hehehehe

Saya xde pun amik khidmat pelangsingan badan macam g LONDON WEIGHT MANAGEMENT ke n wat so ever... wat abis duit je, but saya memang struggle diet utk betul2 turunkan berat badan... honestly u all semua xkn turun berat badan if x diet.. tipu sgt kalo makan ubat diet akan turun berat badan even x diet...SMUA 2 TIPU.. ok nie tips berat badan saya turun dalam masa 2 BULAN....:

1) First u all mesti dapatkan krim SERAI WANGI,OR MUSTAJAB dkt kedai2 jamu or kat mane2 pun ade. i told u guyz krim nie yang buat saya turun berat badan... dengan harga RM 20 je u all sapu lps mandi lebih kurang 3 kali sehari , insyaallah dapat membantu membakar lemak2 tepu yang ade pada bdn kita.

2) Dalam seminggu cuba kurangkan makan NASI sebab nasi bole wat kita naik badan. u all tahu kn??? saya makan nasi 3 0r 4 kali seminggu waktu mula diet2 dulu. sekarang dah maintain selang sehari makan nasi. kalo bole nasi makan separuh je ye...

3) Yang nie paling penting, MINUMAN AIS JANGANNN!!! amik langsung sbb bole wat badan jd kembang. waktu saya diet, saya banyak minum air jernih je sebab dapat melancarkan proses2 pencernaan dalam badan.

4) Lastly kalo bole banyakkan berpuasa, yelah sebab PUASA nie dapat turunkan berat badan... isssyyyhhh2 niat puasa kena betul ye, jgn sbb nak diet baru nak puasa. hehehehe.. n waktu time berbuka jangan pelahap sgt tau.kehkehkeh

SEMOGA BERJAYA



No comments:

Post a Comment